De tijd dat Corona nog een onschuldig biertje was ligt ver achter ons. Begin 2020 werd de impact van het virus voor iedereen voelbaar. Elke dag werd het nieuws somberder. Ondertussen zagen we hoe ondernemers de moed erin hielden en inspireerden met hun veerkracht. Zij verdienden een eigen format, dat we ontwikkelden voor RTL 4: Doordraaien

De verwondering 

Een lichtman die maaltijden bezorgt aan drukke thuiswerkers. Een reuzenrad waarin je veilig een visje kunt eten. Elektrische motoren waarop je eco- en coronaproof ontdekt hoe werelds de Drentse natuur is. In Doordraaien lieten we zien hoe ondernemers hun bedrijf én ons land draaiende houden. We gingen op zoek naar unieke verhalen over creativiteit, veerkracht en doorzettingsvermogen. Zo brachten we samen met RTL 4 wat optimisme in een uitdagende tijd. 

De productie

Met onze efficiënte productiemethode lukte het ons om onder hoge tijdsdruk redactioneel sterke afleveringen te maken. We ontwikkelden het format, deden de complete productie én ontwikkelden en ontworpen de programma-identiteit en de promotiecampagne. In totaal maakten we vier afleveringen. 

Het resultaat

  • Binnen 21 dagen van idee tot de eerste uitzending. 
  • 4 uitzendingen in 1 maand. Gemiddeld 50.000 kijkers
Meer weten over Doordraaien?

Stel hier een vraag over